בחירה ועיצוב אריזה

אומרים אל תסתכל בקנקן אלא מה שיש בתוכו, אבל כולנו יודעים שכיום הקנקן לא פחות חשוב מהתוכן שלו. איך אנחנו יודעים את זה? פשוט תסתכלו על האריזות שמקיפות אתכם. החל מהאריזה הפשוטה ביותר של סוכר, קמח או מלח ועד האריזה הגדולה ביותר של טלויזיה או בושם. אין ספק שעם השנים תחום עיצוב האריזות הלך והשתכלל והן קיבלו יותר גוון וצבע, הפכו מאריזות קרטון חומות, גנריות לאריזות צבעוניות ומרגשות עם קופסאות שרוצים לשמור לשימוש חוזר.

עיצוב אריזה הפך לאחד מהגורמים המשפיעים על הלקוח בעת בחירת המוצר היות וגם האריזה הפכה לחלק משמעותי מהמיתוג של המוצר ושל החברה עצמה. חברות כיום נהוגות למתג את עצמן והמיתוג משתקף מהפרטים הכי קטנים כמו חתימה במייל, כרטיס עובד, קיר במטבחון ועד נקודות המפגש עם הלקוחות כגון המדים של העובדים, המיילים שהחברה שולחת ללקוחות וכמובן גם האריזה.

עד כמה חשוב למתג אריזה?

האריזה היא אחד מכלי המכירה הכי חשובים העומדים בפני חברות ויצרנים כיום על מנת למשוך יותר לקוחות ולגרום להם לבחור במוצר שלהם על פני המוצרים של המתחרים. כאשר חושבים עיצוב אריזה מנסים לכלול בתוכו את כל הערכים של החברה והמותג ומנסים להביא אותם לידי ביטוי בצבעים, בגודל ובבחירת החומרים ממנה עשויה האריזה.

חברה הדוגלת במיחזור וקיימות, למשל, תבחר באריזת קרטון מתכלה או אריזה מקרטון ממוחזר. לעומתה, חברה הדוגלת בטכנולוגיה וקידמה תבחר לעצב אריזה המשדרת עתידנות, חדשנות ויוקרה. חברת אפל היא הדוגמא הבולטת ביותר לעיצוב אריזה שכזה.

בחירת חומרי אריזה

החומרים הנפוצים כיום לשימוש בתחום האריזה והשילוח הם פלסטיק קשיח, פלסטיק רך (שקית אריזה), נייר (מעטפות עם ריפוד) וקרטון. לכל אחד מהחומרים האלה יש יתרונות וחסרונות והבחירה באיזה חומר לארוז את המוצר נקבעת על פי ארבעה פרמטרים עיקריים:

  1. מהות המוצר – במידה ומדובר במוצר שביר כגון סט צלחות, בקבוק בושם או טלויזיה, יהיה מוטב לארוז אותו באריזת קרטון עבה במיוחד שתספק הגנה אם האריזה מקבלת מכה. אך אם מדובר בבגד, עדיף לארוז אותו דווקא בשקית ניילון.
  2. משקל האריזה – ידוע לכל מי שאי פעם שלח חבילה בדואר שמשקל האריזה משפיע על המחיר של המשלוח. לכן חברות רבות בוחרות באריזות קלות כגון אריזת קרטון דקה או מעטפת נייר מרופדת בניילון פצפצים שיוזילו את עלות השילוח הן עבורן והן עבור הלקוח.
  3. עמידות חומרי האריזה – משלוחים קטנים וגדולים עושים את דרכם באוויר, בים וביבשה בין יבשות ומדינות בעולם כולו. חשוב לבחור באריזות שיהיו עמידות בפני טלטולים, נפילות, משקל כבד ועוד.
  4. אחסון האריזות – לפני המשלוח חשוב להבין כיצד יאוחסנו האריזות – האם יהיו אחת בתוך השניה? האם יהיו שטוחות והעובד יצטרך לקפל אותן לפני המשלוח (למשל משלוחי פיצה), האם יורכבו מחלק אחד או מכמה חלקים (כמו אריזות טייק אווי הכוללת כלי ומכסה).

ככל שמבינים טוב יותר מה האריזה צריכה לעשות הן מבחינה פרטקית והן מבחינה שיווקית, כך קל יותר להבין איך לתכנן עיצוב אריזה.

הבחירה המעודפת – אריזת קרטון

חברות ויצרנים רבים מעדיפים להשתמש באריזת קרטון. זהו חומר הגלם זול, גמיש, ניתן לחיתוך בצורות שונות ובעיקר עמיד בפני טלטולים ונפילות. רב האריזות מקרטון עושיות מאחד משלושה סוגים:

  1. קרטון גלי – זהו קרטון חום ופשוט שכולנו מכירים. אנחנו פוגשים אותו כשאנחנו עוברים דירה, כשאנחנו קונים במכולת או בפינת המיחזור השכונתית. לקרטון הגלי שלוש שכבות והוא נחשב לקרטון החזק מכולם.
  2. קרטון דופלקס – קרטון זה משמש בעיקר בתעשיית המזון והקוסמטיקה. הקרטון עשוי משילוב של תאית ונייר ממוחזר.
  3. קרטון דחוס – בקרון זה משתמשים לאריזות קשיחות שאמורות להחזיק מעמד זמן רב כגון משחקי קופסה, מחברות עם כריכה עבה. הקרטון הדחוס הוא קשיח מאוד והוא עשוי מפירורי קרטון דחוסים בשילוב חומר דביק ועמיד.

לסיכום, בין אם אתם מחפשים קרטון למשלוח או אריזה מעוצבת למוצר שלכם, חשוב להתייחס לא רק לתכונות הפונקציונליות של האריזה (עמידות, יציבות, קשיחות) לבין הנראות החיצונית המושכת את עינו של הלקוח וגורמת לו לבחור במוצר שלכם למוצר של המתחרים.

יועצי המכירות שלנו ישמחו לסייע לכם בהתאמת אריזה למוצר שלכם, לפרטים נוספים חייגו 08-6891887

טיפים
מאמרים ומידע

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן