בחירת כלים למטבח של מסעדה

כאשר פותחים בית קפה או מסעדה מעבר לחשיבות של התפריט והשף יש לבחור כלים במטבח בהתאם. מטבח מוסדי שונה בהרבה מהמטבח הביתי ולכן צריך לבחור את הכלים הנכונים והמתאימים למסעדה בהתאם לסוג האוכל שיוגש במסעדה, לכמויות וכמובן לפי השף של המסעדה.

איך בוחרים כלים למטבח של מסעדה?

בכדי לבחור את הציוד הנכון והמתאים ביותר עבור המסעדה שלכם חשוב שהשף ומנהל המסעדה ישבו על הנתונים לפני הרכישה. יש להתחשב בגודל המטבח, נוחות העבודה של עובדי המטבח, השף והדרישות שלו, וכמובן האיכות והמחירים של המוצרים הנדרשים.

ציוד למסעדות מתחיל מהמקררים והתנורים דרך כלי הבישול כמו סירים ומחבתות, כלי האפייה כמו תבניות האפייה, כלי חיתוך סכיני חיתוך כלי הבישול השונים בהם נעשה שימוש במטבח ועד כלי ההגשה כמו גסטרונום, קערות, צלחות, סכין ומזלג ועד הכפית של הקינוח. יש לחשוב על סוג הכיריים ועל המיקום שלהם, על צורת הפתיחה של המקרר, על מספר קרשי החיתוך וגודל משטחי הנירוסטה. כל אלה ישפיעו על הכנת המנה מבחינת טעם, איכות, נראות וזמן וישפיעו על קהל הסועדים אפילו לפני כלי ההגשה שיוגשו על גבי השולחן בזמן האוכל.

קיימות בשוק מבחר רב של חברות המספקות ציוד למסעדות ובתי קפה בהתאמה אישית ומאפשרים בחירה של מגוון מוצרים פריטים וכלי מטבח שונים שמתאימים למגוון שימושים שונים ולכן רק צריך לדעת למי לפנות ובמה לבחור. ההמלצה היא להעזר בשירותיה של חברה מומחית לאספקה של מוצרי מטבח וכלי מטבח למסעדות אשר תוכל להציע לכם את הכלים המתאימים לכם בטווח המחירים שלכם.

בחירת כלים למסעדה זו הוצאה כלכלית:

עוד לפני החישובים של חומרי הגלם השונים שירכיבו את המנות שבתפריט צריך לחשוב על ההוצאה הכלכלית החשובה והראשונית והיא הרכישה של כלים מתאימים למטבח. רכישה נכונה של כלים איכותיים ועמידים תאפשר לכם לחסוך בהוצאות עתידיות, לצמצם בלאי ולהמשיך לנהל את המסעדה במינימום הוצאות שוטפות על הכלים מבלי שיהיה לכם צורך לחדש ולהחליף בזמנים קצרים למדי. עם זאת חשוב שתהיו עם אצבע על הדופק מבחינת חברות חדשות, מוצרים חדשים וחידושים בתחום כלי הבישול והאפייה השונים בכדי שלא תישארו מאחור.

לאחר הכנת רשימה של הציוד הבסיסי והנחוץ למטבח הכינו גם רשימה של ציוד אקסטרה והשאירו סכום להוצאות נוספות שכן אין לדעת מתי תצטרכו לחדש את המלאי, להחליף את הכלים הקיימים או להוסיף כלים נוספים לכלי המטבח שכבר רכשתם.

טיפים
מאמרים ומידע

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן